Provridning av Zoe Zaid!

Jag har haft min roligaste provridning någonsin idag! Fyfasen va bra det gick.

Zoe var bland det roligaste jag har suttit på. Man behövde verkligen rida för att få henne att jobba, men det var mer hålla ihop än hålla igång, precis som jag vill ha det. Pigg och alert utan att bli het. Superglad i att jobba och flackade hela tiden med öronen och var superfokuserad på vad jag ville att hon skulle göra.

Fast jag måste erkänna att jag mesred en hel del, var säkert för att ägaren stod och tittade på, man blir ju SÅ nervös då! Jag vågade inte riktigt ta tag i henne och visa vart skåpet skulle stå när hon försökte smita undan och så. Men det släpper säkert om jag tar hem henne.

Provhoppade lite också, gick faktiskt bra! Blev några grodsprång, ja jag vet inte alls vad hon pysslade med ibörjan. Kul var det iallafall! Hon sprang lite på sidan och blev vääldigt taggad, men det var bara roligt. Det märktes sååå tydligt att hoppning var typ det roligaste hon visste. Hon gjorde riktiga glädjeskutt efter varje språng och brallade iväg. Det var så roligt att rida henne att jag t.o.m satt och skrattade :) Hon var såå härlig!

Jag hade svårt att lägga henne rätt på hindret varje gång. Men så kan det vara i början, hon är ju då rakt inte lättriden, det måste jag säga. :P Jag kan lära mig såå mycket på den här hästen!

Hoppas bara att allt blir bra, vill inte gå in på några detaljer, men det måste bli bra med kontraktet och så, jag vill inte bli överkörd igen.. det har jag blivit tillräckligt många gånger. BLÄ på det!

Nu får ni faktiskt kommentera vad ni vill se mer av i bloggen :) Mer bilder är det enda jag fått typ, och jag som tycker jag lägger upp så mycket bilder :D haha!

Film från provridningen kommer iallafall, bara hanna skickar filmerna till mig :)

Jag och Linda tog årets första dopp på vägen hem också, det var så löljigt varmt i vattnet att det fanimej knappt räknas som utebad! Haha :)

eller ja, lindas dopp var väl kanske inte helt frivilligt. Hahah. hon blev helt sonika nertryckt i vattnet av mig :D HAHAHA!
Kommer film på det med ;) kul var det iallafall :D

Nu ska jag och fisen spela kort. Hoppas att allt blir bra med kontrakt och så på hästen nu, HÅLL TUMMARNA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0